Майже кожного року ми експериментуємо з системою очок, і цей рік не став виключенням. Минулорічний експеримент з класичною MotoGP системою з очками для перших 15 пілотів виявився невдалим, бо за межами першої 15-ки всі отримували нулі. А щоб влізти в першу 15-ку на умовному драгстарі, треба пробити колеса всім конкурентам, по-іншому ніяк не вийде. Тим паче, що етапи, коли учасників менше 30, стають дедалі рідшими.
Також вже декілька разів була проблема, коли серед лідерів складалася ситуація з однаковою кількістю балів, і одного разу вже довелось влаштовувати розбірки на SisoGP серед дівчат. Подібна ситуація могла скластися серед лідерів і минулого року, але обійшлося.
Микола Захаренко зробив велику роботу в міжсезоння, вигадавши і промоделювавши кілька систем очок. Зупинилися ми на ось такій системі:
Основні очки отримують перші 30 пілотів:
Місце | Основний бал |
1 | 200 |
2 | 175 |
3 | 153 |
4 | 132 |
5 | 113 |
6 | 96 |
7 | 81 |
8 | 67 |
9 | 55 |
10 | 44 |
11 | 36 |
12 | 29 |
13 | 24 |
14 | 20 |
15 | 18 |
16 | 16 |
17 | 14 |
18 | 13 |
19 | 12 |
20 | 11 |
21 | 10 |
22 | 9 |
23 | 8 |
24 | 7 |
25 | 6 |
26 | 5 |
27 | 4 |
28 | 3 |
29 | 2 |
30 | 1 |
Але, крім основних очок, ще є додаткові, які залежать від проценту від лідера. Розраховуються вони так: лідер отримує 50 очок, а всі інші – за формулою TRUNC(50 – (процент від лідера) – 100). Тобто, якщо ваш процент 115,1, то ви отримуєте 34 очки (TRUNC означає відкидування дробної частини).
Тому лідер завжди отримує 250 очок, а далі вже залежить від майстерності пілотів. Наприклад, срібний призер показав час 100,1%, у такому випадку він отримує 175 + 49 = 224 очка; якщо, наприклад, він показав тільки 105,1% то отримає він вже 175 + 44 = 219 очок. Різниця невелика, але вона буде в нагоді, якщо пілоти посідали однакові місця за підсумком кількох етапів.
Якщо додаткові бали досить мало впливають на верхню частину таблиці, то в нижній частині вони мають більш суттєву вагу. Якщо ви показали більш-менш пристойні 130%, то отримуєте цілком заслужені 20 очок незалежно від місця, яке ви посіли. Але якщо на етапі було всього 20 мотоциклів, але ви показали 150%, то додаткових очок ви не отримуєте, тільки очки за місце.
Така система дає змогу давати очки пілотам, які показують пристойний час, але низьке місце через велику конкуренцію. А рівень пілотів дійсно стає вищим кожен рік, бо наш неодноразовий призер цих змагань Юра Драпіковський посів тільки 23 місце на етапі, проте їздити він гірше не став.
Зростає мотивація і у лідерів, навіть якщо вони у першій спробі відірвалися на світові роки від усіх конкурентів. Чим краще буде час у лідера, тим менше очок здобудуть його конкуренти.