Усі ми інколи дивимося японські відео з джимхани. Але крім того, що на мотоциклі сидить японець, все інше мало зрозуміле. Підпис під відео теж мало що говорить. Все, що зрозуміло, – це дата і модель мотоцикла.
Але насправді все досить просто. Розглянемо цей скріншот.
Головний критерій, на що треба дивитися, – це клас мотоцикліста, він говорить про його майстерність. Про систему класів непогано написано у вікіпедії, тож я скопіюю інформацію сюди:
Як це все працює. Наприклад, є якісь офіційні змагання. Спортмен-новачок Сузукі Конусіно показав 112% відсотків від часу лідера змагання. Перед початком змагань у нього був клас NO – тобто новачок. Після того, як він показав час, менший за 115%, він автоматично переходить у клас С2. Якби він показав час, наприклад, 103%, то потрапив би у клас В. Вороття назад немає. Один раз потрапивши у вищий клас, спортсмен не може більше ніколи понизитися у класі.
Розподілення за статтю є лише серед новачків, для жінок є окремий клас NL, яле якщо вони піднімаються хоча б до С2 – то більше ніякої гендерної нерівності!
Дещо окремо стоїть клас А. Перейти в нього можна тільки за результатами всього чемпіонату. Кожної гонки, перші 15 пілотів, які потрапляють в 105% від лідера отримують спеціальні бали – 1 місце – 20 балів, 2 місце – 17 балів …. 15 місце – 1 бал. За підсумком чемпіонату, хто набрав необхідну кількість балів потрапляє до класу А. Також є можливість відразу потрапити в клас А, якщо виграти певну гонку.
Що ж дають ці класи? По-перше – це престиж. По-друге, класи впливають на порядок старту на офіційних тренуваннях і змаганнях. Спочатку їдуть новачки, потім С2, С1, В, А. Ця послідовність підтримує інтригу до самого кінця змагань, бо всі найсильніші їдуть наприкінці.
Класи вказуються у фінальному протоколі, і якщо Сузукі Конусіно має клас С2, а його обігнало безліч новачків, то відразу стає зрозумілим, що у Сузукі був поганий день.
Тепер японські відео в інтернетах стають дещо зрозумілішими.
Порівняйте майстерність пілотів класу А, В, С1 і NO на одній і тій же трасі:
Після перегляду відео стає зрозумілим, що кожен клас має жилетку свого кольору:
А – червону
В – синю
С1 – темно зелену
C2 – салатову
NO – жовту
NL – рожеву
У клас А заслужили перейти переможці змагань MGKC2018 в класах А і B – Макс Ковальов та Макс Гріценко. Сюди ж додамо Віктора Мікуліна, який виграв МотоОпенФест і змагання у Львові, а також багато років був кращим у Києві.
Класи B, C1, C2 можна вистачити за результами змагань MGKC2018 та МотоОпенФесту. Тобто за японською системою класів наші джимханісти виглядали б отак:
Усі інші потрапляли б у клас новачків.
А ось так виглядає протокл змагань в Японії. Спочатку йде клас, потім номер джимханіста, ім’я, мотоцикл, перша спроба, штраф, друга спроба, штраф, кращий час, місце в своєму класі, загальне місце, % від лідера.
Слідкуйте за анонсами, новинами та подіями в наших соцмережах Фейсбуці МотоДжимханаКиїв та Інстаграмі МотоДжимхани Київ. Приєднуйтесь до наших груп в Вайбері та Телеграмі