Змагання з Мото Джимхани
Джимхана – прийшла до нас з Японії, де була продовженням занять після мото-школи, а також безпечною і доступною альтернативою кільцевим мото-гонкам. В Україні кількість прихильників джимхани зростає з кожним роком і великі міста проводять свої власні змагання що-сезону.
В мото джимхані приваблює можливість потренувати керування мотоциклом в безпечних умовах так популярна як серед початківців, щойно закінчивших мото-школу, так і серед досвідчених мотоциклістів, що підтримують та вдосконалюють свою майстерність. Такі елементи керування як звішування, контр-керування, розвороти мінімального радіуса і в максимальному куті нахилу, а також гальмування в повороті і в нахилі (trail-braking) відкриють Вам новий рівень контролю над мотоциклом та впевненість в повсякденних поїздках по місту або подорожах.
До того ж на тренуваннях та змаганнях можна зустріти представників всіх мото класів будь-то спорт, стріт, турист, ендуро чи навіть чопер або мопеди! Попре вагому різницю в мотоциклах джимхана об’єднує тим, що розвиває вправність володіння саме своїм мотоциклом незважаючи на його клас, вагу або призначення. Саме на ньому ви проводите найбільше часу і саме він є найкращим для того, щоб займатись джимханою.
А ще тренування та змагання – це прекрасна можливість поспілкуватись з однодумцями, знайти відповіді на питання або поділитись досвідом.
Якщо ж поставитись більш серйозно до змагань, то онлайн чемпіонат з джимхани дає унікальну можливість позмагатись з найкращими райдерами з усіх куточків світу, як то Японія, Нідерланди, Чехія, Франція, США чи навіть Нова Зеландія.
Подивіться, якого рівня майстерності досягли Японські джимханісти!
Змагання в Києві
З 2013 року Київська Джимхана проводить власний турнір Moto Gymkhana Kiev Cup. Нам дуже приємно, що чемпіонат щороку піднімається на рівень вище в організації, схемах та учасниках.
В 2018 році було заплановано і проведено рекордні 7 етапів, до яких долучилось близько 150 унікальних райдерів з різних куточків України, а також гостів з Білорусі.
Друзі, будемо раді Вас бачити на наступних етапах і з задоволенням приїдемо в гості і до Вас!
Формат змагань
Формат змагань передбачає, що учасники змагання не знають трасу до самого початку, тому перше випробування – це зрозуміти і запам’ятати трасу, так званий layout.
На мапі траси використовуються спеціальні позначення, за якими учасник орієнтується на місці та виконує відповідний елемент.
Так червоний конус – це правий поворот, синій – лівий, жовті конуси позначають ворота або лінію, синій або червоний конус з жовтою смугою – це розворот на 360 градусів в ліву чи праву сторону.
Елементи схеми
Конуси поєднані в схему, але найлегше запам’ятати схему як набір базових фігур або елементів схеми, як наступні:
- розвороти на 180, 270, 360 і більше градусів
- вісімка
- змійка
- проїзд лінії або коридору
- ну і звісно стартові/фінішні ворота
Для знайомства з елементами, можна почати з вивчення базових елементів та перейти до більш складніших схем.
Заїзди
Після знайомства з трасою, учасники мають трохи часу на підготовку, прогрів та розминку, а після цього стартують по черзі.
Кожен учасник має зробити 2 проїзди, але не одразу.
Cпочатку всі учасники роблять перший заїзд, перерва, а потім другий.
В залік іде найкращий з двох заїздів результат.
Старт та фініш схеми контролюється суддями, а час проходження схеми фіксується електронним засікатором.
Попре формальну простоту не кожен може витримати напруження та тримати концентрацію під час другого заїзду, особливо якщо в першому вже були допущені суттєві помилки, а твій конкурент проїхав схему чисто та ще й з гарним часом.
Зберігати спокій та контролювати емоції – це найкорисніший навичок для мотоцикліста, який стримує його від необачних реакцій та дій на дорозі.
Рекомендуємо хоча б раз прийняти участь в змаганнях, щоб відкрити власні здібності самоконтролю.
Класи
В Київський мото джимхані на 2019 рік виділяють наступні класи
- А клас: Спортсмени, які показали час, менший від 105% найшвидшого часу
- В клас: Інші спортсмени, які показали час, менший від 105% найшвидшого часу на етапі.
- С1 клас: Спортсмени, які показали час, менший від 110% найшвидшого часу на етапі.
- С2 клас: Спортсмени, які показали час, менший від 115% найшвидшого часу на етапі.
- D1 клас: Спортсмени, які показали час, менший від 120% найшвидшого часу на етапі.
- D2 клас: Спортсмени, які показали час, менший від 130% найшвидшого часу на етапі.
- N клас: Спортсмени, які показали час, більший від 130% найшвидшого часу на етапі.
Перехід між класами
- Перейти в клас А можна тільки по закінченню сезону, для цього треба показати час менший від 105% на мінімум трьох етапах чемпіонату
- Якщо в етапі змагань не присутній жоден спортсмен з класу А чи B – то перехід між класами
за результатом цих змагань неможливий - Для того, щоб перейти у вищий клас, треба:
- клас B – показати час, менший за 105% від кращого часу
- клас С1 – показати час, менший за 110% від кращого часу
- клас С2 – показати час, менший за 115% від кращого часу
- клас D1 – показати час, менший за 120% від кращого часу
- клас D2 – показати час, менший за 130% від кращого часу
- У нижчий клас перейти неможливо
Кольори класів
- А – червоний
- В – синій
- С1 – темно-зелений
- C2 – салатовий
- D1 – темно-сірий
- D2 – світло-сірий
- N- жовтий
Номери класів
Стартові номери для кожного учасника позначені тим же кольором, що і клас. Кожен учасник може використовувати один і той же номер на декілька змагань, чи брати новий номер, якщо загубить попередній. Якщо учасник переходить у вищий клас, він повинен взяти номер відповідно свого класу.
Кожен клас може використовувати стартові номери тільки з цього діапазону:
- А – від 1 до 9
- В – від 10 до 49
- С1 – від 50 до 99
- C2 – від 100 до 149
- D1 – від 150 до 199
- D2 – від 200 до 299
- N- від 300 до 399
Нарахування балів
В 2019 році вводиться залік загальний для всіх райдерів не залежно від класу, полу, мотоциклу, тощо.
Бали отримують всі хто розмістився з 1 по 25 місце. Формула нарахування аналогічна системі Moto GP, але адаптована для більшої кількості учасників:
Місце | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
Бали | 116 | 102 | 89 | 77 | 66 | 56 | 47 | 39 | 32 | 26 | 21 | 17 | 14 | 12 | 11 | 10 | 9 | 8 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |
Тренування та тусовка
В 2018 році тренування проходили 4 рази на тиждень в різні дні та різних частинах міста, так щоб Ви могли хоча б раз на тиждень приїхати і попрактикуватись.
Список безкоштовних майданчиків для тренувань з мото джимхани в Києві знаходиться тут: Майданчики для тренувань
Актуальні час і місце наступного тренування можна дізнатися в нашій в групі Facebook , в Інстаграмі або долучитись до нас в Вайбері та Телеграмі
Подяка волонтерам та спонсорам
Ми дуже вдячні всім волонтерам, фотографам, операторам, маршалам та простим джимханістам, що роблять неймовірний вклад в розвиток джимхани в Україні.
Дякуємо за підтримку нашим спонсорам та партнерам, хотілось би відзначити: мото-школу “Pro-Biker”, центр розваг та відпочинку Х-парк, представників мото салонів КТМ в Україні та Судзукі Україна, а також виробники та мото магазини: Moto Territory, Biker-Market та Hack Bags !
Наші фотографи та оператори: Діма Орда (Торт), Андрій Тищенко, Егор Легкобіт, Наті та інші!
Дякуємо Вам Всім!