Тренування та змагання розпочинаються з підготовки майданчика: прибирається сміття, виставляється траса. Займатися цим може кожен небайдужий учасник.
Трасу розташовують таким чином, щоб намальовані схеми зі штучними перешкодами у вигляді конусів складали певну умовну схему для руху. При цьому кожен конус, який знаходиться на маршруті руху, в залежності від свого кольору, вказує мотоциклісту напрямок руху.
За допомогою комбінацій конусів. Кожен конус в МотоДжимхані сам по собі має смислове навантаження, та містить інструкції щодо маневрування. Поєднуючи комбінації конусів у певній послідовності, ми даємо нехитрі вказівки, як маневрувати. При чому, враховується рівень учасників тренувань на майданчику. Для тренувань навичок керування в стилі MotoGymkhana ми використовуємо будь-які вільні асфальтові майданчики, бажано просторі та закриті для руху транспорту, з мінімальним рухом пішоходів та подалі від жилих помешкань, щоб не заважати навколишнім мешканцям шумом моторів. На практиці такими майданчиками, зазвичай, стають автопарковки великих гіпермаркетів, торговельних центрів, магазинів.
Використовуючи попередньо намальовані схеми, виставляють та/або малюють трасу, або окремі її елементи: вісімку, змійку (слалом), димохід (коридор), равлик або дзиґа і т.д. Адже для того, щоб придумати цікаву схему потрібен час!
При складанні тренувальних трас можна використовувати особливості рельєфу (пагорби, стовпи, купки піску, тріщини у асфальті та ін.) для того, щоб при проходженні траси виникали додаткові ускладнення та перешкоди, імітуючи таким чином, ситуації, з якими пілоти зустрічаються на дорогах загального користування.
Джимханіст маневрує по “трасі”, виконуючи певні завдання, такі як: розгін, гальмування, елементи «змійка», повороти і розвороти (на кути від 180 і більше градусів), паркування у вузькому просторі, елемент «вісімка» і багато іншого. Зазвичай всі елементи виконуються на першій або другій передачі – розмір трас мотоджимхани не передбачає швидкості вищі, ніж 60 км/год. Такий швидкісний режим дозволяє на одній трасі тренуватися як власникам великокубатурної техніки, спортивних швидкісних мотоциклів, так і власникам скутерів та мотардів. Для джимхани придатні всі класи двоколісної техніки!
Для складання “швидкої” траси використовуються “широкі” повороти, спрощене маневрування, ширші коридори для руху. “Швидку” трасу відрізняє як правило спрощене маневрування, та більша ділянка для траси. Недоліком такої траси вважають те, що вона дуже швидко стає нецікавою. Адже просто поганяти можна і на трекові.
Якщо розставити конуси ближче, створити вузькі проїзди, круті повороти та незвично поєднати маневри – маневрування ускладниться, та з’явиться так звана “затична” траса. На такій трасі доводиться філігранно маневрувати, адже така траса буде складнішою та цікавішою для проходження. На “затичній” трасі через перешкоди вільному пересуванню і швидкість буде менша, і ділянка для такої траси може бути меншою. Час при перетинанні складної траси буде проходити набагато швидше. Адже складна траса активізує весь потенціал джимханіста.
Поняття швидкої та затичної траси дуже умовно. Це характеристика скоріш суб’єктивна, ніж спортивна. Але в повсякденному лексиконі ми дуже часто використовуємо ці терміни.
Всі тренувальні траси, що складаються на загальних тренуваннях з МотоДжимхани складаються таким чином, щоб траєкторії мотоциклів не перетиналися. У будь-якому разі слідкувати на всі боки важко – під час проходження тренувальної траси джимханіст слідкує лише за тим, як він проходить трасу, яку траєкторію обрати для кращого проходження найближчого маневру та за рухаючимся перед ним мотоциклом.
Траси, які використовуються на змаганнях відрізняються. У більшості випадків у змаганні по трасі рухається лише один джимханіст, то ж траєкторія може перехрещуватися без обмежень.
Одже, така траса, всі конуси разом – являє собою маршрут з фігур. За докладнішою інформацією, прикладами та картинками, які можна роздрукувати та використовувати на власних тренуваннях, читайте за посиланням (відкриється нова вкладка). Інформацію з цього мануала також можна подивитися нижче, в цьому матеріалі. Також, існують “класичні” схеми, які давно розроблені в Японіі, та використовуються по всьому світі. Окрім техніки проходження траси, того, як найшвидше пройти фігуру, як обрати оптимальну траєкторію, існує техніка розуміння маршруту. Чим швидше Ви зрозумієте маршрут та зорієнтуєтесь, тим краще під час змагань Ви пройдете трасу та тим легше буде проходити нові траси під час тренувань.
Постійні та наполегливі тренування приводять до відмінних результатів на змаганнях, які періодично проводять організатори та спонсори MotoGymkhanaKiev. Як відмічають більшість наших райдерів – тренування на трасі джимхани значно підвищує рівень володіння власною технікою та дає впевненість на дорогах загального використання.
Суть спортивного змагання з МotoGymkhana полягає в тому, щоб пройти трасу подолавши всі перешкоди за найкоротший час і з найменшою кількістю помилок.
2. Siso GP використовується 4 конуси, та 4 варіаціі їх проїзду (коротке відео пояснення):
3. Grapevine(виноградна лоза) відео з проїздом траси (посилання):
4. А ось так виглядають траси, з виставленою схемою:
Оригінальний текст Mariyazh, доповнено та редаговано Outlaw.